مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 اسفند 1396 ساعت 10:052018-02-26بين الملل

تاکید کمیسیون اروپا برای حل مناقشه بر سر نام "مقدونیه"


رییس کمیسیون اروپا به مقام های مقدونیه تاکید کرد تا مناقشه بلندمدت بر سر نام این کشور با یونان را حل و فصل کند تا بتوان مذاکرات عضویت مقدونیه در اتحادیه اروپا را آغاز کرد.

- تاکید کمیسیون اروپا برای حل مناقشه بر سر نام "مقدونیه" یونکر (چپ) و زوران زائو رییس کمیسیون اروپا به مقام های مقدونیه تاکید کرد تا مناقشه بلندمدت بر سر نام این کشور با یونان را حل و فصل کند تا بتوان مذاکرات عضویت مقدونیه در اتحادیه اروپا را آغاز کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ژان کلود یونکر، رییس کمیسیون اروپا که در سفر به کشورهای بالکان غربی قرار است پس از آلبانی به صربستان، کووزو، بوسنی و مونته نگرو نیز برود دولت آلبانی را بابت اصلاحات در سیستم دادگستری اش ستود و بر حل مناقشات مرزی با کشورهای همسایه تاکید کرد.

وی در پایان سفرش به مقدونیه و بازدید از اسکوپیه، پایتخت با زوران زائو، نخست وزیر این کشور و همچنین جورج ایوانوف، رییس جمهوری دیدار کرد و این کشور را بابت انجام اصلاحات صلح طلبانه که ضرورتی در پیوستن به اتحادیه اروپاست، مورد ستایش قرار داد و به این نکته اشاره کرد که در روند اخیر مذاکرات بر سر نام "مقدونیه"، اسکوپیه و آتن توانسته اند به پیشرفت هایی دست پیدا کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاکید کمیسیون اروپا برای حل مناقشه بر سر نام "مقدونیه"

تاکید کمیسیون اروپا برای حل مناقشه بر سر نام "مقدونیه"